În termeni formali, mentenanța reprezintă un angajament contracost al furnizorului, care presupune monitorizarea și posibila intervenție a acestuia pe plan tehnic, în cazul în care beneficiarul sesizează anumite aspecte care nu sunt în concordanță cu viziunea sa din momentul respectiv.
În limbajul nostru, mentenanța este suportul tehnic și uman, de care orice proprietar de site are nevoie. Bineînțeles, la care se adaugă toate cheltuielile recurente de natură tehnică.
Gratuitate
Suntem oameni asumați - de aceea, în cazul în care elementul pe care doriți să îl modificați, poate reprezenta o eroare vizuală din partea noastră (cum este cea de mai jos), atunci modificarea este gratuită.
În acest caz, mentenanța reprezintă mai mult o garanție a calității lucrării. Lucru complet normal în conduita noastră de muncă.
Întrebarea este: unde se termină această gratuite?
Simplu - modificările pe care dvs. le doriți, nu sunt erori realizate de noi. Cu alte cuvinte, orice modificare strict legată de gust, va fi contracost.
Când este nevoie de mentenanță?
Cazul 1 - Să zicem că aveți un sistem de contact mai complex, de care atât vizitatorii site-ului, cât și clienții depind. În acest caz, este bine să aveți aproape o echipă de support profesionistă, pentru a vă asigura că toate mail-urile de confirmare ajung unde trebuie, și că aveți pe cine apela atunci când aveți nevoie de ajutor.
Cazul 2 - Luăm drept exemplu meniul de pe site-ul Spade. Eu, ca și client, mi-aș dori să fie mai lat, până la linia albastră. În acest caz, este nevoie de mentenanță, fiind un element strict legat de gust.
Concluzia...
Dacă ești nou-venit(ă) în acest mediu, este bine să ai pe cineva alături la fiecare pas. În acest fel, este imposibil să greșești.
Sfatul meu personal, este că o investiție relativ mică, pentru o întreagă echipă cu un bagaj de cunoștințe extraordinar, merită din plin.